Lysekil is da shit

Okej det har hänt så sjukt mycket!! Jag har haft sjukt kul och hade kunnat stanna i Lysekil ett bra tag till!!
Onsdag
På måndagen åkte jag tåg själv till Lysekil och det gick ju riktigt bra, det kanske var lite segt efter ett tag men det blev mycket intressantare mot slutet.... Hahah! Efter 4 timmars tåg så fick jag äntligen träffa min farbror och han fru! Jag har inte sett dom på typ 4-5 år. Vi åkte från Göteborg till Lysekil och sen packade jag upp och kollade runt i deras hus! Vi åt lite och sen drog vi ut på en promenad och jag måste säga att bärgen som är där är fantastiska...! Gick runt med kurre och Berith i staden! Sen satt vi uppe och lyssnade på en liten partyhögtalare som jag fick av dom! Riktigt mysigt!
Torsdag
Det var lite muligt ute och det var perfekt väder för shopping! Vi åkte till ett varuhus som jag inte minns vad det heter men det var så sjukt stort! Har aldrig varit i ett sånt stort förut! Så vi gick runt där i kanske 4 timmar! På kvällen sen gick jag och Kurre up på en lång Power walk! Vi hoppade runt i berg (inte så lätt som det låter) och gick igenom staden lite på 1 timma! Riktigt kul!
Fredag
På onsdagen var det fint väder så vi drog till Nordens ark. Det var rätt häftigt. Vi fick se en snöleopard som brukar va riktigt skygg! Men vi fick se den på nära håll! Det fanns Amurleopard, amurtiger, rödpanda, ugglor och en massa andra djur! Efter att vi varit där åkte vi till Smögen och det var riktigt mycket folk! Det finns så mycket stora båtar där, men dom flästa båtarna är Norska. Vi gick runt där i nån timme och spanade runt lite. När vi väl kom hem var man ju rätt trött!
Lördag
När vi hade varit på Smögen dagen innan såg vi en båt som heter RIB båt. Så vi åkte dit igen för att åka med den. Såna båtar brukar man ha i militären tror jag, men den var ju så sjukt jäkla snabb! Man fick åka i 20 minuter och den gick upp i 59 knop = 109 km/ h!!! Det var så sjukt häftigt och jag hade klart kunnat göra om det igen!!! Det var fint den här dagen med så vi stack och badade! Det var en riktigt fin strand men det var lite klurigt att ta sig dit... Sen åkte vi hem och tog en cykel tur på kvällen!
Söndag
På söndagen tog vi det bara lugnt och packade inför morgon dagen då jag skulle åka hem. Men en riktigt rolig grej är att jag fick åka raggarbil och den var riktigt fin! Jag tror bilen hette Plymouth Satellit och det finns bara 29 stycken såna i Sverige! Så lite häftigt var det ju!!!
Igår
Kurre skulle hämta en grej hemma hos oss så han körde mig från Lysekil till Öland och det tog ca 10 timmar! Vi började åka vid typ 12:00 och sen körde vi nästan hela tiden. Jag var kartläsare och jag är inte så dålig på det faktiskt. Efter att ha kört lite fel kom vi på banan igen och körde mot Öland! Mot slutet var båda rätt trötta så det var rätt skönt att komma hem igen. Vi kom vid ca 22:30.
 
Det har varit sjukt kul!! Men nu ska jag börja göra mig iordning till stranden, så att jag kan träffa Thea och Michan!!!!! ♥ Ska ladda upp bilder senare!!!!
 
Bye bye // Maya!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0